حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی تشریح کرد؛

اجرای عملیات محرم با محوریت گفتمان مقاومت و پیشرفت 

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در عملیات ویژه ماه محرم خط گفتمانی با عنوان (مقاومت و پیشرفت) تهیه و در اختیار مبلغان و مجموعه‌های مختلف قرار گرفته است.
۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶

اجرای عملیات محرم با محوریت گفتمان مقاومت و پیشرفت به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم کاظمی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به عملیات محرم این اداره‌کل، اظهار کرد: در بخش محتوایی این عملیات خط گفتمان مقاومت در پیش گرفته شده که محتوای آن نیز تهیه شده و در اختیار مبلغان قرار گرفته است.

وی افزود: محتوای تهیه شده در عملیات ویژه ماه محرم دارای چند قالب شامل بانوان، کودکان، عمومی و... هستند و خط گفتمانی محرم با عنوان مقاومت و پیشرفت در اختیار مبلغان و مجموعه‌های مختلف قرار داده شده است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بیش از ۷۵۰ مبلغ در استان طی دهه اول محرم در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه مشغول تبلیغ هستند و مراسمات مذهبی شهرستان مانند سخنرانی، حضور در هیات‌ها، مجالس عزاداری، روضه‌های خانگی و محلی را پیگیری می‌کنند همچنین به تبیین خط محتوایی عملیات می‌پردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی عنوان کرد: آمادگی هیات‌های مذهبی در سراسر چهارمحال و بختیاری پیش از محرم انجام شده و درحال حاضر در مرکز استان، شهرستان‌ها و در نقاط مختلف شهری و روستایی این هیات‌ها به شکل فعال و پر رونق درحال فعالیت هستند؛ مبلغان نیز با حضور در هیات‌ها حضور فضای تبلیغی و محتوایی بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال شعار (آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند) برای ایام محرم انتخاب شده و در دسترس تمامی مجموعه‌ها نیز قرار گرفته است، اضافه کرد: نوشت افزار و طراحی‌های مختلف این شعار تهیه شده و در اختیار مجموعه‌های مختلف برای استفاده در هیات‌ها، تکایا، حسینیه‌ها و مساجد قرار گرفته است. 

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: امید است با توجه به حساسیت زمانی که امروز وجود دارد برنامه‌های عزاداری محرم امسال پر رونق و با ثمربخشی هرچه بیشتر برگزار شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی یادآور شد: با وجود اینکه پیش از فرا رسیدن محرم در سراسر چهارمحال و بختیاری جشن عید غدیر برگزار شد و هیات‌های مذهبی به صورت جدی در برپایی این جشن حضور پیدا کردند، اما این هیات‌ها در آمادگی برای برگزاری مراسمات عزاداری ایام محرم هیچگونه کم و کاستی نداشتند بلکه با جنب و جوش بیشتری درحال برگزاری مراسمات عزای شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستند.

وی با اشاره به اینکه مراسمات عزاداری محرم امسال با رونق بیشتری نسبت به سالیان گذشته درحال برگزاری است، بیان کرد: یکی از عوامل موثر در این امر برگزاری جشن بزرگ عید غدیر است چراکه این جشن منجر به ایجاد یک فضای مذهبی در چهارمحال و بختیاری شد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: امسال حسینیه‌های کودک در استان برپا شده است که ویژه کودکان است و تمامی شرایط و امکانات آن توسط خود کودکان تهیه و پیش برده می‌شود همچنین هیات‌های دخترانه نیز امسال فعال شده البته این دو موضوع در تمامی سطح استان وجود ندارند، اما درحال رشد و توسعه هستند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار